Artykuły
Outsourcing sprzedaży – nowoczesna strategia dla deweloperów



Branża outsourcingowa rozwija się w Polsce od lat. Jesteśmy w światowej czołówce pod względem dostarczania usług m.in. dla sektora IT. Czy podobny system przyjmie się na rynku mieszkaniowym? Na czym polega outsourcing sprzedaży nieruchomości na rynku pierwotnym i jakie przynosi korzyści?


Przy coraz większej świadomości nabywców, a także dużej konkurencyjności rynku, nawet w warunkach wysokiego popytu na nieruchomości mieszkaniowe deweloperzy muszą liczyć się z ryzykiem pustostanu. W procesie komercjalizacji inwestycji naturalną przewagę mają duże firmy deweloperskie, które nie muszą ograniczać swojego budżetu na promocję i działania marketingowe. Praktyka rynkowa pokazuje jednak, że nie zawsze zwycięstwo leży po stronie silniejszego. Outsourcing sprzedaży daje świeże spojrzenie na strategię marketingową, zwiększając szansę dotarcia do klientów deweloperom działającym na mniejszą skalę.


Nasze usługi skierowane są do małych i średnich deweloperów, którzy nie dysponują znacznymi budżetami reklamowymi. Zazwyczaj taka sytuacja zmusza ich do tworzenia strategii sprzedażowej inwestycji w oparciu o doświadczenia znajomych oraz własną intuicję, która niestety czasami bywa myląca. Dodatkowo sprzedaż prowadzona metodą gospodarczą często nie przynosi oczekiwanych skutków, generuje koszta i jest powodem frustracji – wyjaśnia Wojciech Marendziuk z firmy Nieruchomości For Friends.


Od planowania do sprzedaży


Nowoczesna usługa outsourcingu rozpoczyna się w momencie planowania inwestycji. Na tym etapie inwestor może już skorzystać z pomocy zewnętrznej firmy, która określi potencjał sprzedażowy projektu, przeanalizuje założenia architektoniczne pod kątem spójności z najpopularniejszymi rozwiązaniami i preferencjami potencjalnych klientów. Analiza obejmuje m.in. wielkość mieszkań w danej lokalizacji, ich układ i wykończenie – przynosząc odpowiedź na pytanie, czy wizja architektów współgra z aktualnymi trendami sprzedażowymi. Racjonalizacja projektu inwestycji polega także na opracowaniu profilu odbiorcy. Do jakich grup targetowych deweloper kieruje swoją ofertę? Jak wdrożyć rozwiązania, które zwiększą atrakcyjność inwestycji z perspektywy klienta?


Przykładowo, jeśli zamierzamy reklamować inwestycję jako osiedle przyjazne motocyklistom, warto wziąć pod uwagę, że miejsca postojowe dla motocykli podlegają innym przepisom Prawa budowlanego niż parkingi dla samochodów. Można je wydzielić tam, gdzie nie ma warunków technicznych na stanowiska dla innych pojazdów. W ten sposób maksymalnie wykorzystamy potencjał projektu, oferta sprzedaży wyróżni się na rynku i dotrze do osób, dla których dostęp do takiego parkingu może być kwestią decydującą o zakupie – mówi Wojciech Marendziuk.


Optymalizacja budżetu reklamowego


Następny etap usługi to wybór kanałów sprzedaży. W tym przypadku celem jest optymalizacja budżetu reklamowego. Metody dotarcia do klienta powinny być starannie wyselekcjonowane, by nie mnożyć wydatków na narzędzia, które nie przyniosą oczekiwanych efektów. Dzisiejsze rozumienie reklamy odbiega od standardów sprzed lat, w dobie nowych mediów powstają coraz to nowsze definicje „materiałów reklamowych”. Outsourcing sprzedaży nadąża za tymi zmianami dzięki wiedzy specjalistów. Firmę Nieruchomości For Friends tworzą osoby z wieloletnim doświadczeniem w pośrednictwie w obrocie nieruchomościami, obsłudze klienta, marketingu i reklamie.


Skuteczna sprzedaż


Ostatni etap to organizacja i prowadzenie sprzedaży. W ramach usługi outsourcingu biuro działa na terenie inwestycji. Pracownicy firmy outsourcingowej prowadzą aktywną sprzedaż poprzez bezpośredni kontakt z osobami zainteresowanymi zakupem nieruchomości w danej inwestycji. Deweloper nie ponosi dodatkowych kosztów związanych z obsługą, tj. zatrudnianiem i szkoleniem.


Zielony Brzeg w Krakowie


Aktualnie firma koordynuje sprzedaż mieszkań w inwestycji Zielony Brzeg przy ul. Brzegowej w Krakowie. Atutem osiedla jest położenie w sąsiedztwie rzeki Rudawy i naturalnych terenów zielonych. W okolicy znajdują się liczne ścieżki spacerowe i rowerowe, brzegi Rudawy przyciągają również miłośników wędkowania. Kameralne, ogrodzone osiedle składa się z domków jednorodzinnych w zabudowie szeregowej, w których zaprojektowano łącznie 14 mieszkań. Do każdego z nich prowadzi osobne wejście. Lokale są oferowane w komfortowych rozkładach: 3- i 4-pokojowych.


Do mieszkań przylegają prywatne ogródki, a na dachach zaaranżowano tarasy widokowe, z których roztacza się widok na wzgórze Sowiniec. Do dyspozycji właścicieli będą także miejsca parkingowe.


Joanna Kus



www.nieruchomosci.for-friends.pl